Microsoft Word. Lista tematów

Lista tematów do zaliczenia znajomości programu Microsoft Word.

Uwaga! Ten temat nie dotyczy studentów pierwszego roku studiów WST, zdających egzamin z przedmiotu Podstawy informatyki.

1. Zakładka „Narzędzia główne”:

  • formatowanie tekstu przy pomocy styli:
    • podstawy,
    • style nagłówkowe a generowanie spisów treści,
    • generowanie PDFa z odtworzeniem spisu treści na podstawie nagłówków.
  • omówienie znaków niedrukowalnych,
  • zasady tworzenia list / konspektów wielopoziomowych:
    • wstawianie listy / konfigurowanie listy,
    • dodawanie kolejnych pozycji na różnych poziomach,
    • konspekty numerowane oparte na stylach nagłówkowych a spisy treści.
  • korzystanie z funkcji „Wklej specjalnie”:
    • różne metody wklejania tekstów z innych źródeł,
    • zmiana formatu po wklejeniu (klawisz Ctrl),
    • ustawienia Worda pod kątem domyślnego formatu wklejanych tekstów.

2. Zakładka „Wstawianie”:

  • wstawianie tabeli i podstawowe operacje na tabeli; konwersja tekstu na tabelę,
  • zasady korzystania z auto-kształtów Worda,
  • zasad korzystania ze SmartArt,
  • wstawianie hiperłączy, zakładek i odsyłaczy,
  • podstawowe informacje na temat edytowania nagłówków i stopek (wspólna sekcja, różne sekcje),
  • podstawowe pola tekstowe (numer strony, liczba stron, data ostatniej modyfikacji dokumentu).

3. Zakładka „Projektowanie”:

  • ogólne informacje na temat formatowania całego dokumentu.

4. Zakładka „Układ strony”:

  •  ustawienia strony (marginesy, orientacja, rozmiar),
  • praca z tekstem w kolumnach,
  • automatyczne dzielenie wyrazów,
  • znaki podziału (strony, sekcji),

5. Zakładka „Odwołania”:

  •  podstawowe zasady wstawiania i pracy ze spisami treści, ilustracji, tabel itd.,
  • praca z przypisami dolnymi i końcowymi.

6. Zakładka „Recenzja”:

  • ustawienia języka (cały tekst, fragment, język w ustawieniach akapitu),
  • sprawdzanie pisowni i gramatyki,
  • zasady pracy z komentarzami (wstawianie, nawigowanie pomiędzy, oznaczanie jako załatwione),
  • praca z narzędziami do śledzenia zmian (konfiguracja, edycja tekstu ze śledzeniem, przeglądanie i akceptacja zmian).

7. Zakładka „Widok”:

  • praca z okienkiem nawigacji / spisem treści w kontekście styli nagłówkowych,
  • praca na dokumencie w dwóch oknach (Okno > Podziel).

8. Zakładka „Narzędzia tabel” > „Projektowanie”:

  • podstawowe zasady stylowania tabel (nagłówki, kolumny i wiersze naprzemienne),
  • style obramowań, malarz obramowań,
  • okno „Obramowanie i cieniowanie”.

9. Zakładka „Narzędzia tabel” > „Projektowanie”:

  • wstawianie tabel, kolumn, wierszy,
  • dzielenie i scalanie,
  • wiersze nagłówkowe,
  • konwertowanie na tekst.

10. Zakładka „Narzędzia tabel” > „Projektowanie”:

  • podstawowe stylowanie obrazów,
  • położenie obrazu, zawijanie tekstu wokół obrazu, wyrównanie w pionie i poziomie,
  • wymiary obrazów, współczynnik szerokości i wysokości, przycinanie obrazów.

Zostaw komentarz